torsdag 12. juli 2012

Ei venninne

noen ville kalt henne en engel
andre ville omtalt henne som en reddende klippe
folk ville sagt hun var en stjerne
en vakker blomst
eller en veivisende måne

alt stemmer
men navnet er egentlig Hilde Maria

livet er en kamp
Hilde, står for det
men hun er sterk
sterkere enn striden

ingen vet betydningen
av Maria
men sammen med Hilde
tenker jeg på
en som kjemper mot noe ukjent
en som vil komme dit
en som vil trives

hun fortjener det



-

Jeg var stressa i dag. Jorda har snurret så fort at jeg nesten mistet fotfestet. Jeg ville bort, fly av gårde. Det var da jeg bestemte meg for å se etter henne. Finne henne, slik at hun kunne hjelpe meg finne meg. Det er rart med det, hvordan et annet menneske kan lyse opp og skape trygghet bare ved tilstedeværelse. Man trenger ikke alltid gjøre noe, si noe, det viktigste er å vite at personen er der, at man ikke trenger å prestere noe for å bli akseptert. Hun er en sånn person. Jeg fant henne også. Vi lekte grønne monstre og hørte på Ozzy.

1 kommentar: